lørdag 4. februar 2017

04.februar - Ettermiddagstur i nærområdet

Før dagslyset for dagen var over tok jeg en gåtur på ettermiddagen. Først gikk jeg gjennom en skog ved Risa hvor jeg ikke så en eneste fugl. Men da jeg kom ut fløy en musvåk langs et jorde og satte seg i et tre. 

Musvåk
Videre gikk jeg langs mange jorder ned til Kolnes, men det var svært lite å se på disse. Da jeg kom ned til Kolnes var det også lite å se der, noe som er typisk for en vindfull og varm januardag. En sjøorre lå i en liten båthavn. Helt i vannkanten snek jeg meg langs moloen frem til jeg så fuglen og tok noen bilder, men jeg syntes den virket sliten og trakk meg tilbake igjen.
Sjøorre
På Nord-kolnes var det rundt 30 skjærpiplerker, 1 heipiplerke og 2 sanglerker. 
Sanglerker
I Brunnavika var det litt fugl med 5 rødstilk, 8 storspover og 1 horndykker
En av flere gjerdesmett som hoppet i steinene i Brunnavika.
 På vei hjem igjen så jeg også to rådyr på et jorde.
Rådyr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar