fredag 3. februar 2017

03. februar - Ugletur med uttelling!

En 3K GRØLANDSMÅKE ble oppdaget ved Hafrsfjord bru mens jeg var på UiS denne dagen. Hvite måker synes jeg er kjekt og tok en titt på den på veien hjem. Det var ganske bra med måker der, med 60 stormåker, 10 fiskemåker og 8 hettemåker. 
3K grønlandsmåke
Grønlandsmåke
På et jorde i Melsviga, noen hundre meter i fra gikk det 33 tundragjess, underarten albifrons. Dette var også et hyggelig syn.
Tundragås, underarten albifrons
Som oftest ser jeg ikke mer etter fugl når det har blitt mørkt på vinteren. Denne kvelden gjorde jeg et unntak etter å ha kjørt et ærend. Jeg hadde tatt med meg kamera og kikkert og stoppet litt her og der og lyste utover jorder i håp om å se en ugle. Det jeg håpet på var å se en ugle fly over et jorde eller noe lignende, men det ble bedre enn som så! Da jeg kjørte i mørket og så en hornugle på en stolpe rett ved veikanten var det en magisk følelse. Jeg fikk til og med stoppet bilen tatt noen bilder av den i lys av billyktene!
Hornugle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar