søndag 20. april 2014

20. april - Ringand, skjeggmeis og traner

I dag tidlig tikket det inn en melding om en RINGAND i Ergavatnet. Dette var noe jeg hadde lyst å få med meg, og jeg fikk min far med. Vi lette i Ergavatnet i en time uten å finne den. Det tikket så inn enn melding om tre traner på Torland i Hå kommune. En uvanlig art på Jæren. Vi kjørte så dit og så dem alle tre. På veien tilbake til Ergavatnet gikk vi innom Søylandsvatnet for å se etter en SKJEGGMEIS som har blitt sett de siste dagene. Den viste seg ved flere anledninger og jeg fikk tatt mine første bilder av arten!
Skjeggmeis
Etterpå gikk vi tilbake til Ergavatnet for å se etter anden. Denne gangen fant jeg den med en gang! Mest sannsynlig hadde den nok hvilt i sivet eller noe slikt når vi hadde lett etter den tidligere.
Ringand

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar